Niewątpliwie marketing w social mediach jest najbardziej popularny. Niezależnie od wielkości firmy i branży, w której funkcjonuje zakłada się fanpage. Jest to najlepszy kanał kontaktu z klientami. Oferta z możliwościami reklamy dla przedsiębiorców bardzo się rozszerzyła, dlatego konieczne jest jej przedstawienie.
Kanały marketingu na Facebooku
Na pierwszym miejscu znajduje się oczywiści Fanpage z oferowanymi produktami i usługami. Wykonywanie estetycznych zdjęć, nagrywanie filmików, ogłaszanie konkursów zdecydowanie przyciąga ludzi. W tej formie marketingu liczą się polubienia postów oraz strony. Można umieścić również link do strony zewnętrznej – jeśli taka jest prowadzona. W ten sposób najlepiej podejmować interakcje z obserwatorami strony. Dobrą funkcją jest udostępnienie możliwości zostawienia rekomendacji dla klientów. Oczywiście może to mieć dobre i złe strony, ponieważ poza pozytywnymi opiniami, mogą pojawić się te złośliwe, nie do końca przychylne. Jednak jest to pewnego rodzaju motywacja dla sprzedawcy, by dążyć do pełnego profesjonalizmu w obsłudze interesantów. Ważnym aspektem jest organizowanie konkursów, które nie tylko zwiększają zasięg, ale pobudzają ducha rywalizacji w ludziach.
Promowanie postów na Facebooku
Opcja promowanie stron firmowych na facebooku jest bardzo przydatna. Budżet ustala się samodzielnie, przy większych nakładach oczywiście mamy większą szansę na przełożenie się wyników na sprzedaż. Czasami warto wypróbować kilka możliwości ustawiania targetu, w ten sposób ustala się wiek odbiorców, płeć, a nawet zainteresowania. Jest to tak zwana grupa docelowa. Korzystają z płatnych opcji wybieramy sobie również cel kampanii. Może to być otrzymywanie wiadomości, podejmowania aktywności na stronie, czy przekierowania do witryny zewnętrznej. Często stawia się na nich sklep internetowy. W ten sposób buduje się świadomość marki, potencjalni klienci dyskutują na temat konkretnych firm, czasami podejmują określone działania. Podobnie działa Instagram, na którym możliwe jest nawet osiągnięcie lepszych zasięgów. Tam najbardziej liczy się regularne publikowanie postów, dobrze zrobionych zdjęć.