Jak stworzyć skuteczny newsletter?

Marketing i reklama

30-03-2021

Szukasz informacji na temat tworzenia newslettera, ale nie wiesz, od czego zacząć? Nie martw się! Korzystając z odpowiednich narzędzi, możesz łatwiej zarządzać e-biuletynami, unikając przy tym kosztownych błędów. Newsletter to potężne i niezbędne narzędzie do budowania relacji z klientami i czytelnikami, dlatego warto włączyć go do swoich działań marketingowych. Sprawdź, na co warto zwrócić szczególną uwagę!

Określ cel newslettera

Zanim zaczniesz regularnie wysyłać e-biuletyny, zastanów się, jaki jest ich cel. Mogą Ci pomóc w promowaniu produktów lub usług, informowaniu klientów o najnowszej ofercie, wyróżnianiu najlepszych treści na blogu, budowaniu lojalności wśród grupy docelowej lub generowaniu większego ruchu na stronę. Aby Twój newsletter rzeczywiście okazał się skuteczny, powinieneś zadać sobie kilka podstawowych pytań. 

Do kogo wysyłasz newsletter? Pomyśl, jaka jest Twoja grupa docelowa i jakie są jej potrzeby. Zastanów się, dlaczego chcesz tworzyć i wysyłać newslettery? Zamierzasz generować większy ruch, poprawić wyniki sprzedaży, budować wartościowe relacje z klientami, a może tworzyć ciekawe treści dla lojalnych odbiorców? Jeśli już wiesz, jaki cel przyświeca e-biuletynowi, pomyśl, co chcesz wysyłać subskrybentom (ekskluzywne treści, promocje, nowinki) i jak często. 

Jak stworzyć skuteczny newsletter?

Newsletter - skuteczne narzędzie promocji

Zastanów się, jaką wartość ma mieć Twój newsletter dla klientów. Na pewno chcesz, by subskrybenci czekali na Twój e-biuletyn, a nie wrzucali go do spamu lub kosza. Aby to osiągnąć, powinieneś go wysyłać cyklicznie. Wybierz stałą częstotliwość wysyłania, np. w każdą niedzielę, wtorek, pierwszy poniedziałek miesiąca. Zbierz najlepsze treści i najciekawsze oferty. Postaraj się wyróżnić na tle konkurencji. Zwróć uwagę na ton wypowiedzi, szablon i czcionkę, w ten sposób pokażesz klientom, że dbasz o każdy, nawet najmniejszy szczegół.

Aby Twój e-biuletyn był bardziej wiarygodny i rozpoznawalny dla odbiorców, powinien pasować do tożsamości Twojej marki. Upewnij się, że współgra z Twoim blogiem lub stroną internetową. Zastanów się, ile masz miejsca na wypromowanie treści. Upewnij się, że wszystkie informacje są czytelne dla subskrybenta, w przeciwnym razie łatwo go zniechęcisz.

Podobne artykuły