Jak prawidłowo tworzyć treści marketingowe?

Marketing i reklama

12-12-2020

Właściwy content marketing polega na oddziaływaniu na potencjalnych klientów treściami, które nie są typową reklamą danego produktu - a przynajmniej nie wprost. Jak realizować strategię marki, by propagować jej korzystny wizerunek?

Czym jest content marketing?

Content marketing to nic innego jak  treści publikowane w szeroko pojętym internecie. Polega on głównie na tworzeniu i rozpowszechnianiu różnego rodzaju treści, które przybierają formę artykułów, filmików, prezentacji multimedialnych lub grafik. Duże znaczenie ma wartość merytoryczna publikacji w kontekście pozycjonowania. Content marketing realizowany jest także poza internetem. 

Jak osiągnąć sukces w content marketingu?

Najważniejsze jest określenie grupy docelowej, do której ma trafić dany produkt i dane treści. Dobrze jest uświadomić odbiorcom potrzeby, dla których powinni zdecydować się np. na zakup artykułów dostępnych w sklepie internetowym. W tworzeniu internetowych treści ważne jest ustalenie obszarów kompetencji i tematów, w których firma chce siebie reklamować. Zanim jednak przystąpimy do działania, warto wyznaczyć cele, jakie firma chce osiągnąć, a także wskaźnik konwersji, który pozwoli na przedstawienie pomiarów efektywności podejmowanych kroków. Stworzenie planu działania sprawi, że będzie go można wdrażać systematycznie, publikując przeanalizowane, zaplanowane wcześniej treści.

Jak prawidłowo tworzyć treści marketingowe?

Wartościowe treści - czyli jakie?

Aby content marketing był pełnowartościowy i przyciągał uwagę czytelnika musi spełniać pewne warunki, a mianowicie:

  • treści muszą poruszać istotne kwestie, które dotyczą rzeczywistych problemów danej grupy docelowej, najlepiej gdyby zawierały wskazówki, opinie lub porady ekspertów
  • treści powinny być praktyczne, czyli nadające się do wykorzystania w życiu codziennym, w zależności od tego, do jakiej grupy odbiorców są one kierowane - mogą być indywidualne i specjalistyczne, ale nie za bardzo uniwersalne (puste frazesy i nic nie znaczące wyrazy zniechęcą czytelnika)
  • treści muszą wzbudzać emocje - mogą być zabawne lub burzące krew w żyłach, jednych będą wprowadzać w gniew i ciekawość, innych natomiast w radość
  • unikalność, rzetelność i wiarygodność - stanowią podstawę wartościowych treści marketingowych. Powinny być one niepowtarzalne, oparte na dogłębnej wiedzy i reprezentujące profesjonalne podejście.

Podobne artykuły