Właściwy content marketing polega na oddziaływaniu na potencjalnych klientów treściami, które nie są typową reklamą danego produktu - a przynajmniej nie wprost. Jak realizować strategię marki, by propagować jej korzystny wizerunek?
Czym jest content marketing?
Content marketing to nic innego jak treści publikowane w szeroko pojętym internecie. Polega on głównie na tworzeniu i rozpowszechnianiu różnego rodzaju treści, które przybierają formę artykułów, filmików, prezentacji multimedialnych lub grafik. Duże znaczenie ma wartość merytoryczna publikacji w kontekście pozycjonowania. Content marketing realizowany jest także poza internetem.
Jak osiągnąć sukces w content marketingu?
Najważniejsze jest określenie grupy docelowej, do której ma trafić dany produkt i dane treści. Dobrze jest uświadomić odbiorcom potrzeby, dla których powinni zdecydować się np. na zakup artykułów dostępnych w sklepie internetowym. W tworzeniu internetowych treści ważne jest ustalenie obszarów kompetencji i tematów, w których firma chce siebie reklamować. Zanim jednak przystąpimy do działania, warto wyznaczyć cele, jakie firma chce osiągnąć, a także wskaźnik konwersji, który pozwoli na przedstawienie pomiarów efektywności podejmowanych kroków. Stworzenie planu działania sprawi, że będzie go można wdrażać systematycznie, publikując przeanalizowane, zaplanowane wcześniej treści.
Wartościowe treści - czyli jakie?
Aby content marketing był pełnowartościowy i przyciągał uwagę czytelnika musi spełniać pewne warunki, a mianowicie:
- treści muszą poruszać istotne kwestie, które dotyczą rzeczywistych problemów danej grupy docelowej, najlepiej gdyby zawierały wskazówki, opinie lub porady ekspertów
- treści powinny być praktyczne, czyli nadające się do wykorzystania w życiu codziennym, w zależności od tego, do jakiej grupy odbiorców są one kierowane - mogą być indywidualne i specjalistyczne, ale nie za bardzo uniwersalne (puste frazesy i nic nie znaczące wyrazy zniechęcą czytelnika)
- treści muszą wzbudzać emocje - mogą być zabawne lub burzące krew w żyłach, jednych będą wprowadzać w gniew i ciekawość, innych natomiast w radość
- unikalność, rzetelność i wiarygodność - stanowią podstawę wartościowych treści marketingowych. Powinny być one niepowtarzalne, oparte na dogłębnej wiedzy i reprezentujące profesjonalne podejście.