Najczęściej na nasze decyzje zakupowe mają wpływ opinie innych osób, w szczególności tych nam znanych i najbliższych. Jak wszystko w dzisiejszym świecie tak i gałęzie marketingowe ulegają rozwojowi, jedną z nich jest influencer marketing. Czym właściwie on jest?
Influencer marketing – wyjaśnienie
Jak już wspomniano influencer marketing stanowi jedną dziedzinę marketingu internetowego, która opiera się na popularności osób, które są mocno zaangażowane w promocję danej marki, produktu lub oferowanej usługi. Osoba, która zajmuje się kwestiami promocyjnymi jest influencerem. Najczęściej jest to zadanie powierzone celebrytom, vlogerom, blogerom, a także wszystkim, którzy są aktywni w mediach społecznościowych i mają dużą grupę swych odbiorców.
Efektywność influencer marketing
Współczesne badania potwierdzają, że znaczna część konsumentów, bo aż 70% z nich informacji o danych produktach czy usługach poszukuje w social mediach. Na tym fakcie bazuje influencer marketing, kształtując decyzje zakupowe na podstawie opinii popularnych osób. Wynika to z tego, że osoby znaczące są dla nas wiarygodne i wzbudzają zaufanie w nas w stosunku do promowanej marki czy oferty. Zainteresowanie konkretną usługą wzrasta jeśli popierana jest ona także przez wpływową osobę.
Jaką rolę odgrywa influencer?
Influencer ma zadanie nie tylko promocję danych usług czy produktów, przede wszystkim skupia się na kształtowaniu realnej relacji klientów z daną marką. Budowanie zaufania konsumentów na podstawie poparcia znanej osoby ma wpływ na wzrost świadomości marki, zwiększenie konwersji i całej sprzedaży. Czasem influencer musi tylko przekazać daną informację, a ona jest już popularyzowana przez grono jej odbiorców. Osoby wpływowe mają ogromną liczbę obserwujących, co niezwykle wpływa na poszerzenie zasięgu takiej treści. Dzięki korzystaniu z usług influencera dana marka nie musi tworzyć własnej grupy docelowej, za jej pośrednictwem jest to o wiele łatwiejsze i znacznie skuteczniejsze. Wystarczy tylko wybrać odpowiednią osobę, dopasowaną do profilu własnej firmy.