Zasady skutecznej kampanii mailingowej

Marketing i reklama

30-10-2020

Regularne sprawdzanie skrzynki mailowej na urządzeniach mobilnych jest pewnego rodzaju rytuałem. Dziennie na poczcie pojawia się wiele wiadomości sugerujących skorzystanie z bardzo dobrej oferty, wiele z nich trafia do folderu spam. Osoby zajmujące się marketingiem z pewnością powiążą ten fakt z nieumiejętnie przeprowadzaną kampanią mailingową. By to zmienić należy dokładnie przeanalizować każdy element i dokonać nowych ustawień. Do tego celu potrzebne jest wykonanie trzech kroków: zdefiniowanie grupy odbiorców, stworzenie właściwych treści i zadbanie o zastosowanie właściwych narzędzi.

Zasady skutecznej kampanii mailingowej

Kampania mailingowa – o co trzeba zadbać?

Wbrew pozorom kampania mailingowa to najtrudniejsza forma marketingu, ponieważ treści muszą być ciekawe i wzbudzać zainteresowanie grupy odbiorców. Jeżeli przy tym wszystkim obserwuje się wzrost konwersji i generowanie większych zysków – cele zostały osiągnięte. Wszystkie aspekty muszą zostać możliwie najlepiej przemyślane, począwszy od określenia bazy odbiorców, czasu wysyłek maili, a kończąc na tytułach wiadomości i szacie graficznej. By stworzyć skuteczną kampanię mailingową należy przestrzegać kilku najważniejszych zasad. Najbardziej eksponowanym polem w mailach jest zdecydowanie nadawca wiadomości, tutaj wskazany jest najprostszy przekaz. Wystarczy nazwa firmy, dopisanie do tego imienia i nazwiska osoby w niej pracującej też jest często stosowane, dlatego oczywiście nie zaszkodzi. Właściwie te dwie alternatywy są jak najbardziej wystarczające, by wywołać pozytywny odbiór ze strony adresata. Kolejnym elementem jest tytuł maila – w tym miejscu powinna wkraść się nutka tajemniczości. Umieszczenie w jednym ciągu zbyt dużej ilości informacji, czyli na przykład daty i miejsca promocji może nie spodobać się odbiorcy. Natomiast subtelne zachęcenie do uzyskania większej ilości informacji – już tak.

Pozostałe aspekty kampanii mailingowej

Kampania mailingowa rządzi się swoimi prawami, których trzeba przestrzegać, mimo, iż nie są to sztywne zasady, to warto je uwzględniać, by odnieść sukces. Wygląd maila ma zachęcić do zapoznania się z całą treścią wiadomości, a nie wywołać negatywne odczucia już na samym początku. Jeżeli nie ma się odpowiedniej wiedzy, jak powinna wyglądać kampania mailingowa, może warto zdać się na pomoc specjalistów w tym zakresie. Jeżeli elementy graficzne są już wybrane, zaprojektowane i wdrożone, przychodzi czas na określenie bazy odbiorców, musi być dopasowana do oferowanych produktów i usług. Nie posiadając własnej bazy, należy pozyskać ją w pełni legalnie, ponieważ w przeciwnym razie można ponieść dotkliwe konsekwencje. W kampanii mailingowej nic nie może być dziełem przypadku, czy też pochodzić ze źródła o wątpliwej legalności. Na sam koniec pozostaje kwestia terminu wysyłek maili, co zostało określone w drodze przeprowadzania wielu testów w tym zakresie. Najmniej polecanymi dniami są sobota i niedziela, ponieważ w weekendy znacznie rzadziej sprawdza się skrzynkę mailową. Pozostałe dni są jak najbardziej odpowiednie, ale maksymalnie do godziny 15.

Podobne artykuły