Dobra reklama to taka, która jest efektywna. Czym zatem powinien wyróżniać się skuteczny komunikat reklamowy? Oto kilka cech, na które warto zwrócić uwagę.
Atrakcyjność przekazu reklamowego
Pamiętajmy o tym, że treść komunikatu reklamowego musi być atrakcyjna dla potencjalnego klienta. Bardzo ważne jest, żeby stworzona przez nas reklama nie zrażała do siebie odbiorcy. Można np. w przekazie reklamowym użyć znanych fraz w zupełnie nowym kontekście. Warto również zauważyć, że wiele osób szczególnie dobrze reaguje na reklamy, które są konkretne oraz na te, które zawierają akcenty humorystyczne.
Zrozumiałość i odpowiednie dopasowanie do odbiorców
Argumenty używane w reklamie powinny być zrozumiałe dla potencjalnych klientów. Odbiorca powinien przede wszystkim zrozumieć z reklamy to, że oferowany produkt to idealne rozwiązanie dla niego. Dlatego też reklama powinna być odpowiednio dopasowana do przewidywanego typu odbiorcy. Warto, aby przekaz reklamowy uwzględniał preferencje klientów.
Zapamiętywalność
Reklama, o której klient szybko zapomnie nie będzie skuteczna. Należy wiec podczas jej tworzenia wykazać się pomysłowością. Dobrze jest np. skorzystać z ciekawych: rymów, powtórzeń czy też skojarzeń. W reklamach telewizyjnych i radiowych bardzo skutecznym rozwiązaniem jest zastosowanie melodii. Z dobrze skonstruowanej reklamy odbiorca powinien zapamiętać przede wszystkim nazwę danego produktu i firmy.
Oryginalność
Większości klientów nie przyciągają schematyczne reklamy. Komunikat reklamowy powinien wyróżniać się na tle innych. Oryginalna forma sprawi, że o wiele łatwiej zapamiętamy daną reklamę. Tworząc treści reklamowe pamiętajmy jednak, że powinny być one zgodne z zasadami etyki i dobrymi obyczajami.
Zwięzłość i sugestywność
Przekaz reklamowy powinien prezentować jedynie najważniejsze cech danego produktu lub usługi. Jeżeli będzie on natomiast przeładowany treścią to klienci z pewnością niewiele z niego zapamiętają. Zwróćmy również uwagę na to, że komunikat reklamowy musi być przekonywujący. Powinien, zatem w interesujący sposób zachęcać do zakupu.