Jak stworzyć skuteczny komunikat reklamowy?

Marketing i reklama

26-10-2020

Dobra reklama to taka, która jest efektywna. Czym zatem powinien wyróżniać się skuteczny komunikat reklamowy? Oto kilka cech, na które warto zwrócić uwagę.

Atrakcyjność przekazu reklamowego

Pamiętajmy o tym, że treść komunikatu reklamowego musi być atrakcyjna dla potencjalnego klienta. Bardzo ważne jest, żeby stworzona przez nas reklama nie zrażała do siebie odbiorcy. Można np. w przekazie reklamowym użyć znanych fraz w zupełnie nowym kontekście.  Warto również zauważyć, że wiele osób szczególnie dobrze reaguje na reklamy, które są konkretne oraz na te, które zawierają akcenty humorystyczne.

Zrozumiałość i odpowiednie dopasowanie do odbiorców

Argumenty używane w reklamie powinny być zrozumiałe dla potencjalnych klientów. Odbiorca powinien przede wszystkim zrozumieć z reklamy to, że oferowany produkt to idealne rozwiązanie dla niego. Dlatego też reklama powinna być odpowiednio dopasowana do przewidywanego typu odbiorcy. Warto, aby przekaz reklamowy uwzględniał preferencje klientów.

Jak stworzyć skuteczny komunikat reklamowy?

Zapamiętywalność

Reklama, o której klient szybko zapomnie nie będzie skuteczna. Należy wiec podczas jej tworzenia wykazać się pomysłowością. Dobrze jest np. skorzystać z ciekawych: rymów, powtórzeń czy też skojarzeń. W reklamach telewizyjnych i radiowych bardzo skutecznym rozwiązaniem jest zastosowanie melodii. Z dobrze skonstruowanej reklamy odbiorca powinien zapamiętać przede wszystkim nazwę danego produktu i firmy.

Oryginalność         

Większości klientów nie przyciągają schematyczne reklamy. Komunikat reklamowy powinien wyróżniać się na tle innych. Oryginalna forma sprawi, że o wiele łatwiej zapamiętamy daną reklamę. Tworząc treści reklamowe pamiętajmy jednak, że powinny być one zgodne z zasadami etyki i dobrymi obyczajami.

Zwięzłość i sugestywność

Przekaz reklamowy powinien prezentować jedynie najważniejsze cech danego produktu lub usługi. Jeżeli będzie on natomiast przeładowany treścią to klienci z pewnością niewiele z niego zapamiętają. Zwróćmy również uwagę na to, że komunikat reklamowy musi być przekonywujący. Powinien, zatem w interesujący sposób zachęcać do zakupu.

Podobne artykuły