Decyzja o założeniu własnej działalności gospodarczej to odważny, ale bardzo rozsądny krok. Należy go jednak dokładnie przemyśleć, a każdy kolejny kro zaplanować, najlepiej na papierze w postaci biznesplanu.
Analiza rynku
Przed podjęciem ostatecznej decyzji dotyczącej przedmiotu naszej działalności gospodarczej, musimy się zająć dogłębną analizą rynku. W tym celu należy wybrać obszar, na którym zamierzamy sprzedawać nasz produkt. Istotną kwestią jest też szczegółowe dobranie grupy docelowej. Dzięki temu będziemy w stanie lepiej dostosować się do potrzeb naszych potencjalnych klientów, a stworzenie dla nich idealnie dopasowanego produktu będzie prostszym zadaniem.
Analizując grupę docelową i obszar zbadamy również popyt na nasz produkt i będziemy mogli wywnioskować, czy będziemy w stanie wbić się w rynek i wyróżnić czymś na tle wciąż rosnącej konkurencji. Jeśli trafimy na profitową niszę i dobrze przygotujemy się do działalności, będzie nam znacznie łatwiej.
Co z formalnościami?
Założenie działalności gospodarczej, kiedy już posiadamy analizę rynku i dobry biznesplan na kolejne lata, nie jest trudne i mocno skomplikowane. Przede wszystkim należy zarejestrować się na CEIDG. Jako nowy przedsiębiorca przez okres dwóch lat płacimy referencyjny ZUS, który wynosi mniej niż połowę tradycyjnych opłat wnoszonych przez przedsiębiorców istniejących na rynku ponad wspomniane dwa lata. Dzięki temu znacznie łatwiej jest rozpędzić swój biznes i stabilniej osiąść na rynku.
Nie możemy zapominać o koncie bankowym, kasie fiskalnej i zatrudnieniu księgowej, gdyż bez tych rzeczy i osób prowadzenie przedsiębiorstwa może być naprawdę trudne. Jeśli potrzebujemy, na tym etapie zajmijmy się również rekrutacją pracowników, aby mogli oni wdrażać się do swojej pracy od początku istnienia naszego przedsiębiorstwa.
Media społecznościowe
Dzisiaj niezwykle istotne jest również posiadanie swojej strony w mediach społecznościowych, w których żyje i porusza się ogromna ilość potencjalnych odbiorców naszego produktu lub usługi. Drugą ważną kwestią jest też założenie witryny, która będzie świetną wizytówką w sieci. Bez niej będzie klientom zdecydowanie trudniej zidentyfikować nas jako rzetelnego przedsiębiorcę.