Organizowanie konkursów z różnych dziedzin jest obecnie bardzo popularne. Jest tak ze względu na duże zainteresowanie nimi, nie tylko w kontekście atrakcyjności nagród. Warto sprawdzić w ten sposób swoje umiejętności, predyspozycje i kreatywność. Tak wygląda sytuacja między innymi z konkursami z zakresu marketingu, który właściwie jest dość szerokim pojęciem. Współczesne konkursy odbywają się głównie online, dlatego każdy z dostępem do Internetu może bez problemu wziąć w nich udział i przeżyć ciekawą przygodę.
Konkursy marketingowe
Nie da się ukryć, że marketing w każdej odsłonie ma duży wpływ na rozwój firm we wszystkich branżach. Przyjmuje on oczywiście wiele form, ale najbardziej popularny jest ten istniejący w sieci, głównie na portalach społecznościowych. Do uczestnictwa w konkursach marketingowych często namawiają znane osoby, influencerzy. Mają oni duże zasięgi oglądalności w sieci, dlatego są w stanie zachęcić znacznie większą ilość ludzi. Warunki są często bardzo proste, ograniczają się głównie do zostawiania reakcji pod postami, komentarzy i udostępnienia na swoim profilu informacji konkursowych. Obecnie organizowane konkursy wiążą się z dość cennymi nagrodami, wśród których znajdują się kosmetyki znanych firm, aparaty fotograficzne, a nawet smartfony najnowszej generacji. Trudno nie zgodzić się z teorią, że jest to czynnik wzbudzający największe zainteresowanie uczestników. W niektórych przypadkach zdarzają się wątpliwości, co do autentyczności takich konkursów, ostrożność w każdym przypadku jest właściwie mile widziana. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy wykorzystywanie ludzi stało się dość częste. W tym celu najlepiej sprawdzić takie informacja u samego źródła.
Częstotliwość organizacji konkursów marketingowych
Konkursy marketingowe organizowane są bardzo często. Główną przyczyną jest zwiększenie zasięgów i wzrost aktywności wśród osób obserwujących konkretne profile. Poszukuje się wówczas sponsorów nagród, którzy wzamian za pojawienie się nowych osób obserwujących są w stanie zainwestować. W konkursach takich może wziąć udział każdy, w regulaminach nie znajdują się nawet wzmianki o konieczności osiągnięcia pełnoletności. Częstą praktyką jest konieczność obserwacji profili wszystkich sponsorów nagród i podejmowania innych aktywności na ich kontach. Ogłasza się wówczas, że szanse na wygraną wzrastają, co jest dodatkową motywacją. Cechą charakterystyczną konkursów marketingowych jest krótki czas ich trwania, czasami wynosi on jedyne 24 godziny, co wzbudza w potencjalnych uczestnikach konieczność szybkiego działania. Wyniki ogłaszane są nierzadko podczas transmisji na żywo lub po wejściu w profil na innym kanale mediów społecznościowych. Influencerzy praktykują również nagrywanie momentów wysyłek nagród do wylosowanych osób, wraz z oznaczeniem ich profilu. Jest to dodatkowy sposób na reklamę i budowanie większej rozpoznawalności wśród innych użytkowników. W ten sposób podkreśla się również autentyczność konkursów marketingowych i uczciwość organizatorów.